Farkındaysan artık Ritterdando!


Bir senaryo metni, herşeyden önce ereği olan bir devinim ve akışkan bir göstergedir ve ben, o göstergenin peşindeyim. Ne hikayenin duygusal derinliği ne de bir ilk oluşu beni ilgilendiriyor, beni yalnızca dramanın eterik değeri ilgilendiriyor ve dramanın eterik değeri, özün biçim olarak edimselleşmesinden başka birşey değildir.



Karşıma-  sinema için - bir hikaye çıktığında onu önce sinematogia bağlamında ele almaktan kendimi geri alamıyorum ve konusundan ziyade içindeki ilişkilerin devinme biçimine odaklanıyorum ve özün edimselleşme biçimini izliyorum. İlkin simgeyi imgeden ayrımsayarak başlıyorum ve çalıştığım bu alana eterik dünya adını veriyorum. Bu gösterge aynı zamanda hikayenin Varlık alanıdır.


Şimdi seninle bu alana ait, herkesin ağzına pelesenk olmuş ama hiçbiryerde rastlayamayacağın bir formülü paylaşıyorum. 


Not: Bu tractatustic akış'ın bir excel tablosunda ilişkilendirilmiş diyagramlarını oluşturmaya yeni başladım. Bitince bir şekilde onu da paylaşmış olacağım.


Şimdilik sanırım bununla yetinmelisin...


Sevgiler
Kolay gelsin


KD



BİR SENARYONUN TRACTATUSVARİ İZAFİYETİ




1
açılış
imgenin devimi ya da ereğin vizyonu
1, 2'dir
2, 0'ı ister yani 2, 0'a dönüşür
0, X'dır
1=X olarak belirir


2
setup
karakterin oluşumu
X, Y'dir
Y, X'i ister yani Y, X'e dönüşür
X ise 1'dir
1=Z olarak belirir




3
plot point
teklifin ortaya çıkışı
Z, 0'dır
0, 1'i ister yai 0, 1'e dönülür
1 ise X'dir
X=3 olarak belirir




4
twist
çelişkinin belirlmesi
3, 1'dir
1, 2'dir
2 ise 0'dır
0=2X olarak belirir




5
pinç
çatışmaya girme
2X, 1'dir
1, 3'ü ister ve 3'e dönüşür
3, Z'dir
Z=XY'dir




6
zirve
çatışmanın aşılması

XY, 3'dir
1, 4'dır
4, 2X'dir
2X=3Z'dir





7
plot point
çatışkının doğması

3Z, XY'dir
XY, Z'dir
Z, 0'dır
0=1'dir





8
yüzleşme
çatışkının çözülmesi

1, 2X'dir
2X, 0'dır
0 ise 3'tür
3=1 olarak belirir




9
çözülüş
sorunun anlaşılması

1, 2Z'dir
2Z, 1'i ister yani 5'e dönüşür
5 ise 2XYZ'dir
2XYZ=3Z olarak belirir




10
katarsis
arınma ve kurtuluş

3Z, 5Y'dir
5Y, X'i ister yani 5Y, X'e dönüşür
X ise 0'dir
0=3 olarak belirir




11
etiketleme
sebeplerin farkındalığı

3, 3'tür
3, 1'i ister yani 3, 1'e dönüşür
1, 1'dır
1=0 olarak belirir


Bir formül, belirli bir realitenin sabit birimlere indirgenmiş
soyut anlatım biçimi değil, aksine bir realiteyi soyut algısından
somut göstergelere yükseltme işlemidir.
KD

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar