İmge Kuran Simgeler


__ Sinematogia Derslerine Giriş __

Kain Dede


Benim adım MULTİ


11 ADIMDA SİNEMATOGİA'NIN MANİFESTOSU

1- İletinin kendisi bir Bozum'dur.2- Bozum iki türlüdür: Bozulma ve verimli hasat!3- Bozulma ve verimli hasat (Bozum) yapışkan bir yapıdır.4- Yapışkan yapı: İletinin içeriğidir.5- İçerik, içten içe bakıştır.6- Bakış, bendir ve ben bir şey derim ve öteki bunu belirli bir şey olarak alır. Burada ben birşey dedim öteki yanlış anladı demiyorum, ama daha çok demek istediğim ben'im varlığımdan çıkan şeyin beni daha da kapsayan bir şey olarak karşı taraftan alınmasıdır.7- Kapsayan-bir-ileti-olarak-alınan-Ben, salt bir imgedir.8- İmge, kavramın simgesidir.9- Simge, kendinde kavram değildir çünkü simge, kendinden başka pek çok şeydir.10- Kendi-olamayan-şey, işlevdir.
11- İşlev, kavramı inşa eder.

Buna MULTİ adını veriyorum.




Ben ve Öteki


Yorumlar

Popüler Yayınlar