Sinemanın Simyası

FENOMENOLOJİK BİR SENARYO DANIŞMANI OLARAK NE YAPIYORUM?

Aklınızdaki bir hikayeyi, bir kavramı, bir imgeyi, 
Senaryo bağlamında alt şablonlarını oluşturacak şekilde;
- Karakterler
- Replikler
- Olaylar
- Öykü
- Sahneler
- Dramatik yapı bağlamında analiz ediyor, yazıyor, güncelliyorum ve yapılandırıyorum.


SENARYO DOKTORLUĞU
Kafanızdaki bir hikayeyi ya da senaryoyu, sinema dili ve sinematografi bağlamında inceliyor, ideale yakın bir imge-simge-yapı bütünlüğüne sahip olup olmadığının raporunu hazırlıyorum. 

YAZIM DANIŞMANLIĞI
Kafanızdaki bir hikayeyi senaryoya ve film diline çeviriyorum.


YENİDEN YAZMA
Elinizdeki bir senaryoyu yeniden yazıyor, edit ediyor, güncelliyor ve istenen bir formata taşıyorum.


FENMONEOLOJİK KATKI
Senaryonuzun izleyici ile kahramanı buluşturacak alt şablonlar hazırlıyorum.

Bana ulaşmak isterseniz: kaandemirdoven@hotmail.com ya da mesai saatleri içinde + 90 542 564 02 43 no'lu telefonu arayabilirsiniz.

Teşekkürler
Kaan Demirdöven


Ben Kaan Demirdöven, dostlarım bana Kain dede der. Türkiye'nin fenomenolojik senaryo danışmanıyım ya da senaryo doktoru... 


Nasıl bir yol izlediğim ve kullandığım yöntemle ilgili çok fazla detaya girmeyeceğim çünkü detaylar konuyu daha da anlaşılmaz kılabilir. Ancak özetle bana ait bir yöntem olan dekominikatif ve deriotistik bir yol izlediğimi belirtebilirim. Buna Sinematogia Bilimi ya da ilk kitabım olan Sinemanın Simyası adını veriyorum. Bir metnin eterik değerini açığa çıkarmak için bunu denemekten başka bir ihtimaliniz daha var; bu blogu terk etmek!

Seçim sizin.

Eğer elinizde değer verdiğiniz bir hikayeniz olduğunu ve bu hikayenin simyevi bir dönüşüme ihtiyacı olduğunu düşünüyorsanız çekinmeden beni arayın.

Bir imgenin simyevi analizi / BR KSP'ın defterinden

Kaan Demirdöven

Başlangıç

Ne mi yapıyorum? Çok basit...


  • 1. Önce hikayenizin kök saplarına inip ana şablonuna ulaşıyorum. Bu ana şablona imgenin arketipi adını veriyorum.
  • 2. İkinci adımda bu şablondan yola çıkarak metinler arası bağlar kuruyorum.
  • 3. Son aşamada da bu ultra-stabil yapının öznesi olan İmge'nin kendini yeniden inşaa etmesine izin veriyorum. 
Hikayenizin eterik inşası için destek isterseniz, mümkün mü değil mi görüşmek üzere benimle irtibata geçiniz!
E-posta adresim: kaandemirdoven@hotmail.com

Teşekkür ederim
Saygılarımla

Kaindede ya da KD -

Yorumlar

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. iyi sözü az kalıyor Kain Dede,
    çok iyi!

    YanıtlaSil
  3. Senaryo yazmak ve film eleştirmenliği ile senaryo danışmanlığı genelde karıştırılır.

    Benim sözünü ettiğim şey örnek vermek gerekirse örnek ile aslı arasındaki diyalektik süreçte aslı'nın örneğe, örneğin aslına dönüşümü veya hikayenin içinde İmge'nin dirilmesi için şablonların doğru kurgulanmasıdır, ya da bir Golem diriltmesi diyelim... Bunun yolu kavramsal mühendisliktir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar