Adonai'ya uçan kuş

Yüreğimin gulfesini kestiler, beni yola saldılar, yolda bir elem buldum, elemi töze verdim, töz bana erek verdi, ereği kuşlara verdim, kuşlar bana kanaat verdi...
Kuş uçamazlarsa ölürler... Bu dünya, bir kez daha galip geldi. Bir barış kuşunun uçmasına daha izin vermedi. İçin için gülüyor musun ey dünya? İçin için hasedinden çatlıyor musun yoksa, bunu asla bilemem bilecek kudrete sahip değilim ama bildiğim şu ki O şimdi özgürce uçuyor evine... Geride kalanlara sadece bir işaret kaldı... O işaret ki yüreğe yazılı bir kelamdır ve o kelam, Tevrat'ta dendiği gibi başlangıç idi...

Uğurlar ola Rabbi Menachem Froman Manahem'e giden yolun açık olsun

İyi seyirler
İz sürücülerin babası.

KD

Yorumlar

  1. "Kuş uçamazlarsa ölürler... Bu dünya, bir kez daha galip geldi. Bir barış kuşunun uçmasına daha izin vermedi. İçin için gülüyor musun ey dünya? İçin için hasedinden çatlıyor musun yoksa, bunu asla bilemem bilecek kudrete sahip değilim ama bildiğim şu ki O şimdi özgürce uçuyor evine... Geride kalanlara sadece bir işaret kaldı... O işaret ki yüreğe yazılı bir kelamdır ve o kelam, Tevrat'ta dendiği gibi başlangıç idi... " diye isyan etti genç savaşçı.

    ve azametiyle gürleyen dünyanın sesi yankılandı öksüz Kudüs sokaklarında;

    Ey isyankar savaşçı ve sen, yitik kuş!
    Bütün hırsların ve kibrin mabedi olan dünyayım ben!
    Sen ise aciz bir insandın sadece.
    Neden bana teslim olmadın?

    Tabiatında olanı istedim sadece senden,
    her zaafta çaresizce arzulananı istemeni istedim.
    Sen ise hayallerini arzuladın; Barışı ve mutluluğu.
    Üstelik herkes ve her şey için!
    (Senin rüyan, benim kâbusumdu halbuki...)
    Yok bu aradıkların benim evimde!

    Bu nedenle mutsuzluk senin kaderin olmalıydı.
    Üzüntü ve tiksintiyle yılmalıydı hayallerinden.
    Ama sen hep gülümsedin ve ben kibrim nedeniyle tutamadım elini...

    Bugün ayrıldın krallığımdan.
    Krallığı gönüllerde olan kralın hükmündesin artık.
    Ve ben, dünya, bugün seni Kudüs'e, kalbimin derinlerine gömüyorum...

    elveda özgür uçan kuş
    elveda Menahem,
    dostum...

    İ.E.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar