Hikayede ikinci adam olmak

Kahraman ikinci adamın maskesidir.
Kahramanı ölçümlemek dediğim bir konu var sinemanın simyasında.

Biri çıksa dese ki ben filancayım, doğruluğunu ölçmek için baş vuracağımız bazı kriterler vardır. Benzerlerini de senaryo kurgularken kahraman için uygularız.

Bu kritlerlerden en önemlisi ikinci karakterin seçimidir. İkinci karakter, kahramanın realitedeki aynasıdır. Aslında ikisi de aynı karakterdir. Bir olay karşısında, hakikatte ne yapılacağını kahraman, realiteye yansımasını da ikinci karakter ortaya koyar.

Burada Hakikat, senaryo kurgusunda öykünün Yaşamına denk düşer. Yaşamın ruhu ikinci karakterde ilerler. Yani öyküyü ikinci karakter üzerine kahraman üzerinden yansıtarak kurgulamalısın.

Ancak bu yolla, kahramanın yolculuğunu realiteye bağlayabilirsin (tiyatro oyunu böyle değildir). Bizim Türk filmlerinin ve dizilerinin hikaye bazında sinematografiden uzak işler çıkarmasının nedeni budur, ikinci adam eksiktir. Yan karakterlerden bahsetmiyorum. İkinci adam, kahramanın içindeki gerçek kişidir ya da başka şekilde söyleyecek olursak kahraman, ikinci adamın Yaşamdaki maskesidir.



Yorumlar

Popüler Yayınlar