ebediyat şifreleri



umberto eco: romanında "bir arkadaşımın kütüphanesinde rastladığım orijinal bir eserde Immanuel Kant'ın Tanrının Yokluğunun Metafizik Kanıtları adlı bir makale hazırladığını, Kraliçe'ye sunduğunu ama Kraliçe'nin bu makaleye izin vermediğini okumuştum, sonra arkadaşım ölünce, sevgili eşi, kütüphaneyi eskiciye satmış, şimdi kim bilir o eser kimde?"

borges: romanında  "bir arkadaşım bahsetmişti, bir dostunun kütüphanesinde rastladığı eski bir kitapta Immanuel Kant'ın Tanrının Yokluğunun Metafizik Kanıtları adlı bir makale hazırladığını, Kraliçe'ye sunduğunu ama Kraliçe'nin bu makaleye sıcak bakmadığını ve yayımlayacaksa da sahte bir isimle yayımlaması gerektiğini yazdığını okumuş, sonra arkadaşı ölünce, bürokrat eşi, kütüphaneyi bir sahafa satmış, şimdi kim bilir kimin kütüphanesinde o eser?"

calvino: romanında  "bir arkadaşım bahsetmişti, bir dostunun kütüphanesinde rastladığı orijinal bir eserde Immanuel Kant'ın sahte bir isimle Tanrının Yokluğunun Metafizik Kanıtları adlı bir makale hazırladığını okumuş. Dostunun anlattığına göre Kraliçe bu sahte kişinin Kant olduğunu anlamış ama ona olan derin muhabbetinden ötürü görmezden gelmiş. Adam ölünce kütüphaneyi bir sahaf satın almış. Şimdi kim bilir kimdedir?"

pamuk: "Birilerinin bunları söylemesi gerek. Kant'ın sahte bir isimle kaleme aldığı "Tanrının Yokluğunun Metafizik Kanıtları"nı yıllar önce babamın bavulunda bulmuştum. Bir çırpıda okuduğumu hatırlıyorum. Çok etkilendiğimi söyleyemem. Amerika'daki öğrencilik yıllarımda büyük bir holding sahibine cüzzi bir paraya sattığımı hatırlıyorum."

şafak: "Amerikalı bir holding sahibi geçen yaz bana bir kitap hediye etti. Kitapta..."

* metinler kurmacadır. Sadece belli başlı post modern yazarların eserlerinde nasıl bir metinlerarası bağlam izlediklerine dair deriotik bir örnekleme yaptım. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar