Üç Salahşörler



Rönesans, Batının Grek dünyasına dönmesiyle başladı. Bunu Grek dünyasının kavramlarını (Örneğin Aristoteles literatürünü) Doğunun filozoflarının çevirileriyle başardılar. Peki Doğu, Grek'i çevirirken ne yaptı?


Aristoteles'in essence'sini (özünü) İnsanda gördüğünü dipnotladı. 


"Ey dilber! Aşkın beni benden alıyor, Sen benim özümsün, bense senin yanında bir ilinek" gibi...


Böylece Dante, Shakespear ve Goethe'nin yolu açıldı. 


Ör: "She is my essence..." 0:34


Sinemanın yolunu da bu 3 tin açtı. 


Neydi bu üçünün başardığı şey?


İmgesel düzenek kurmak...
Silinmiş, orada eskiden "Peçemi hiçbir ölümlü açamadı" diye yazardı.
İpucu:
Ben ederim Âdem'denberi devri,Kâh ölürüm, kâh olurum ben diri,Gezdiririm Hak denilen cevheri,Şimdi benim, (Emre) de karar kılan. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar