İnsan yazıya dönüşürse
«Revnaķ-ı cahd-ı sebabest diğer bustanrâ
Mîresed müjde-i gül bülbül-i hoş-elhanrâ.»
Kaynak: Hâfız
Mîresed müjde-i gül bülbül-i hoş-elhanrâ.»
Kaynak: Hâfız
Parça bütün ilişkisi, 2. paradigma: uzuvlar, bedenin yokluğudur. |
Aklın, yazıda (yazarken değil) nefes almasıdır bu dönüşüm. Arı kavramsal felsefenin çoğunlukla kendine seçtiği dünyadır burası. Burada ayaklarınızın altındaki zemin yok olur. Gök, silinir. Karanlığın kütle olduğu bir alanda, yazı yosun tutar.
Aklın, düşünmeyi yazıya terk ettiği alandır.
Senaryo yazımında metot olarak arı kavramsal felsefenin biçimsel yolu izlenebilir. Şeylerin kendilerinden doğması metodu. Bir karakterin, karşıt gücünün kendinden çıkması... Bir teklifin kendi içinde taşıdığı çatışkının tescili gibi.
İnsan yazma ediminde yansıyan şuurunun yine kendi üzerine kapanmasıyla şuuru yazıya dönüşür.
Bu dönüşüm, aklın cevhere dönüşmesidir.
Cevhere dönüşen aklın devimi, yazıda saklanır.
Bu yüzden bu devirle yazılan bir yazıda ipuçları vardır, varlığa dair.
Yönetmen'in Opus Magnum'u dediğimiz, yani Sinemanın Felsefe Taşı'nı oluşturan ikinci kıpıda, yönetmen bu cevheri bulur ve ona şekil verir.
Gece devam ediyor.
KD
Yorumlar
Yorum Gönder