NEFİSTOTELES *


Önceleri kahramanımız, nefsinin oyunlarına yenik düşen ve bunun farkında olmayan biridir.
Birgün bir ustayla tanışır ve nefsiyle yüzleşir.
Bundan sonra hayat daha acımasız ve serttir. Nefsine savaş açar ama nefsini yenemez ama nefsi de onu alt edemez. Çünkü nefsi ona başka bedenlerle gelir. Başkalarının sırrına arzu hal katibi kesilir.
Ama yine de adam nefsinin oyunlarının farkındadır. Nefsi bunu hazmedemez ve bir uzlaşma yolunu seçerler.
Yıllar geçer zamanla birlikte zararsızca yaşamayı öğrenirler.
Ta ki bir kadın karşılarına çıkıncaya dek…
İkisi de kadına aşık olurlar.
Nefsi ona sahip olmayı, adam da kadını özgürleştirmek ister.
Bu arada adamımız nefsinin zayıf noktalarını birer sır gibi sosyal hayatta tanıdığı bazı insanlara söylemiştir. Bunun nedeni nefsini kontrol altında tutmaktır.
Nefsi de aynı şeyi yapmıştır, başkalarının sırlarını taşıması konusunda kahramanımızı gazlamıştır.
Adamımız son olarak en son tanışıp aşık olduğu kadına da nefsinin zayıf noktasını söyler.
Kadını ögürleştirmenin tek yolu budur.
Ama bunu sanki kendi zaaflarıymış gibi paylaşır oysa bu zaaflar nefsinin zaaflarıdır.
Nefsi artık bu sıkışmışlığa dayanamaz, çünkü zaman geçmektedir ve buna bir son vermelidir.
Bir gün nefsi adama bir oyun oynar ve onu ele geçirir ve krallığını kurar, lakin onu ele geçirmekle olay bitmez çünkü dışarıda nefsin zaaflarını bilenler vardır adamın paylaştığı, onları da ortadan kaldırmalıdır.
Herkesi tek tek kaldırır, son olarak aşık olduğu kadın kalır.
Nefs ne yapacaktır, kadını öldürüp özgürleşmeyi mi, yoksa onun esiri olarak kalmayı mı, seçecektir?
Dosya kapandı.
Şablon

Yorumlar

  1. Şunu unutma, senaryo metninin içinde Kabalistlerin Olam'ı gibi 4 katman var. Bu katmanları bir filmin eterik değeri adlı çalışmada detaylıca anlattım:

    1- şablonik katman
    2- arketipal katman
    3- prototipsel katman
    4- mitolojik katman

    YanıtlaSil
  2. “Simyacı, maddede değişimler elde edebilmek için kendi ruhunu değişmez ve altın gibi saf kılmaya çalışan kişidir; ama bir de Doktor Faust örneği var, o simyacılık kuralını altüst eder, ruhu değiş tokuş edilebilecek bir nesneye dönüştürür ve böylece doğanın bozulmadan kalacağını, artık altını aramaya gerek kalmayacağını, çünkü bütün elementlerin aynı derecede değerli, dünyanın altın, altının ise dünya olacağını umar.” İtalio Calvino

    YanıtlaSil
  3. ÖNEMLİ
    Joseph Campell’in kahramanın yolculuğu analizlerinde Kahramanın finaldeki sonu, kahramanın başlangıçtaki amacı ile örtüşmelidir. Bu amacı iki başlıkta toplar Campell. İki tip kahraman vardır:
    Kurtarıcı-Lider: 1- herkes için birşey yapmak için yola çıkan kahraman sonunda ölür / öldürülür**. Çünkü gaye kendisi değildir, herkes için birşey yapmaktır... Sonunda izleyici herkes için başarılmış birşey görür, kahramanı kalbine gömer. (İsa, Bravehearth, Gladiator, vs)
    Örnek-İnsan: 2- kendisi için birşey yapmak için yola çıkan kahraman sonunda muradına erer. Çünkü gayesi kendisidir, kendisi için birşeyler başarmaktır... sonunda izleyici kendisi için birşey başarmış olan kahramanı baş tacı eder. (Gılgameş, Rocky, Karate kit vs)...

    YanıtlaSil
  4. Ne iyi olmuş bu blog işi. Neden bu kadar geç haberdar olduk Kain Dede?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tijen'ciğim teşekkür ederim. Aslına bakarsan geç haberdar olmadın daha bir hafta önce açıldı. ama diyebilirsin ki neden bu kadar geç açıldı. onu düşüneyim döneyim sana...:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar