Gölgenin dört hali


Senaryonun 4 katmanı vardır:

Her katman kesişme yerinde birer KAPI açılır. (3 kesişme vardır. Bu 3 kesişme kıpısı Kavramın tarihsel gelişimi gibi yani sanat, din ve felsefe kıpılarından geçen Tinin kendini bilme noktasına gelmesi gibi, İzleyiciyi de - ki Tindir,-  bu kıpılardan geçecek Kapıları açar.)

Kıpı ile kapı farkı...

Gelelim 4 katmana:

1- YAL: İmgenin kendi alanı: Hikayenin fonuna nüfuz etmelidir.
2- YEL: Simgeleştiği alan: Hikayenin varoluşsal görüngüsüne nüfuz etmelidir.
3- YIL: Simgenin işaret ettiği alan: Kahraman ile Son nokta arasında çizilen bir doğrunun dairsel çevresine nüfuz etmelidir.
4- YOL: ..... (Bu da aşçının sırrı kalsın ;)

İpucu: Senaryonun sonunda kahramanın inerken, izleyicinin çıkmasına izin vereceğin merdivene YOL diyorum.
İmge'nin İnşaası ve Merdiven simgesi


Belki bir ara Hace Nasreddin'in fıkralarına bir göz atarsın diye sana bir kapı açıyorum. Önden buyur lütfen. 



Yorumlar

  1. bir kahve
    bir simit
    bir YOL
    hey gidi sınırlı sonsuz dünya, merhaba

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar