Gölgenin dört hali
Senaryonun 4 katmanı vardır:
Her katman kesişme yerinde birer KAPI açılır. (3 kesişme vardır. Bu 3 kesişme kıpısı Kavramın tarihsel gelişimi gibi yani sanat, din ve felsefe kıpılarından geçen Tinin kendini bilme noktasına gelmesi gibi, İzleyiciyi de - ki Tindir,- bu kıpılardan geçecek Kapıları açar.)
Kıpı ile kapı farkı...
Gelelim 4 katmana:
1- YAL: İmgenin kendi alanı: Hikayenin fonuna nüfuz etmelidir.
2- YEL: Simgeleştiği alan: Hikayenin varoluşsal görüngüsüne nüfuz etmelidir.
3- YIL: Simgenin işaret ettiği alan: Kahraman ile Son nokta arasında çizilen bir doğrunun dairsel çevresine nüfuz etmelidir.
4- YOL: ..... (Bu da aşçının sırrı kalsın ;)
İpucu: Senaryonun sonunda kahramanın inerken, izleyicinin çıkmasına izin vereceğin merdivene YOL diyorum.
İmge'nin İnşaası ve Merdiven simgesi |
Belki bir ara Hace Nasreddin'in fıkralarına bir göz atarsın diye sana bir kapı açıyorum. Önden buyur lütfen.
bir kahve
YanıtlaSilbir simit
bir YOL
hey gidi sınırlı sonsuz dünya, merhaba