Senaryonun bilinçdışında dolaşmak...
Senaryonun bilinçdışı, dildir. Dil nedir? Rizomik bir bölgeselleşimbozumu zeminidir.
Bu bir
kurgusallaştırma ya da bir bitişiklik yaratırken aynı zamanda uçlar arasında çatallanma yaratan süreçtir ve yapıbozumuyla benzerlik
gösterir.
Başka bir deyişle bölgeselleşimbozumu, algılanan monolitik nitelikleri devirmenin arayışında
olan bir kaçış dürtüsüdür. Kaçış, çünkü İmge senaryoda sürgündedir.
Evet, bölgeselleşimbozumu
özgürleşmeye doğru olan bir harekettir ancak o, geleneksel özgürlükle ilgili
olan ‘büyük anlatılar’ olmadan yapılan deriotik bir harekettir. Önemli olan yerdekini göğe ya da gökteni yere ters çevirme değil, aradaki boşluğu öne çıkarmaktır.
Aradaki boşluk nedir? İşte Sinematogia'nın yazınsal (metinsel) metodolojiye getirdiği yeniliğin dışında misyon olarak önünde bulduğu yüksek fikir de bu boşluktur.
Bölgeselleşimbuzmu
bu boşluğun belirtilmesidir ve bundan daha da fazla olarak bölgeselleşimbozumu bir indirgeme ya da yorumlama yerine düşünce üretimiyle
ilgilenen dilsel rizomik bir işaretleme yoludur.
Rizomik düşünceler
kökler ya da sonuçlar ile değil de, yapıyı yaratan kuvvetlerin ilişkisini
inceleyerek, yapısal örgütlerin ayrılmasındaki ‘aralarda’ olanlar ile
ilgilenir.
"Bu ne anlama gelmektedir?" sorusunun yerine "Bu nasıl işlemektedir?"sorusunu
sorarak rizomlar, şeyler arasındaki mekanik bağlantıyı açığa çıkarır.
Metateorik diyoruz, çünkü burada bir sinema tarihi üretmek gibi bir amacımız yok, tersine belirli sinematografik kavramları soyutlamak gibi bir amacımız var.
Pencere anlam değildir, anlamaktır. |
Sinematografik imge, sadece diğer sembollerle bağ kurduğunda anlam kazanır.
Yorumlar
Yorum Gönder