Kırmızı G ve Zül-Borges'in Ketebehanesi

C.E.M.

***

Kırmızı G'nin olduğu yerde şu an ne var?

İşaretlediğim noktalara dikkatlice bakarsan eşkenar üçgenin tam merkezinde bugün 
çok iyi bildiğin bir yer var. Bakalım o kadar dikkatli misin?


Fetih'ten önceki hali... Şimdi çok değişti!


*** Bugün Borges'in bir şiirini okudum ve bir zamanlar aklımı çokçakurcalayan bir soru tekrar aklıma geldi. HvA'in kitaplarında Borges daima L.J. Borges olarak anılır ancak Borges'in adı tüm kaynaklarda J.L. (Jorge Luis) Borges olarak geçer. Bunun neden böyle olduğunu bilen bir kişi tanıdım.


Sevgideğer iz sürücü, 


Daha önceki bir mesajdan iki paragraf sunuyorum. Bunların içinde sorularının yanıtı da var:


"Ölmüş babamın "Beşiğini sallatıyor bana" Bir Arjantin "LULLABY" ağır bir tango misali... "Don't cry for me Argentina!" diyor sanki Luis Jorge Borges - Jorge Lois Borges... Sen gizemlerin mimarısın! Geçmişteki Borges ve gelecekteki Borges: Tek fark Biri J.L. Borges diğeri L.J. Borges... "İki zamanlı = Zülkarneyn" gibi iki zamanı ayrılsın diye... Küçük bir detay ama önemli...

Biri doğmamış olan diğeri çoktan ölmüş olan. (Sembolik de olsa öldü varsayalım.)"
..................

Ama iste 85'indeyim ve biliyorum...
ÖLÜYORUM....

İKİNCİ KEZ ÖLÜYORSUN / ÖLECEKSİN
İKİ KEZ DOĞMANIN BEDELİ BUDUR!
İKİ KEZ ÖLMEK!

Arjantin - 1985
Jorge Luis Borges

ve/ya

Aşiyan - 2294
Luis Jorge Borges

Yorumlar

Popüler Yayınlar